söndag 11 augusti 2013

Russinen ur kakan?

Det är ovant för mig..
Att hitta på hyss, jag lider ju lite gran av duktigthets syndromet och då är det inte ok.
Inte ok att stanna hemma från jobbet, även om man har fått en ansiktförlamning.... nej då, till jobbet går man.
Men nu har jag varit hemma två dagar, torsdag och fredag. Plötsligt fick jag lite egen tid hann springa en härligt kuperad runda i Mölle ska se om jag kan få med lite bilder..
Tankarna fick utrymme..
Detta har jag kommit fram till.
Ironman blir russinen ur kakan, jag tänker vara med på starten och simningen om jag får ett ok från tävlingsledningen att starta. Då får jag uppleva den härligt pirriga känslan som bara en stor start kan ge, samtidigt som jag inte pressar min kropp för mycket i den situation som jag befinner mig i. Efter alla funderingar så har jag kommit fram till att det är inte värt att riskera sin hälsa för en tävling.
Samtidigt vill jag inte missa allt.. har ju kämpat och tränat mer än ett år för att vara redo inför Ironman.
Känner mig helt tillfreds med det här beslutet, inte ens besviken.
I alla backar och längs stranden i Mölle kom jag dessutom fram till ett beslut som har legat och malt alldeles för länge i mitt huvud. Jag ska satsa på mitt företag!! och det minst 100%
Det känner jag mig också glad för att jag har blivit klar med, så som jag har velat hit och dit.
Men om jag inte satsar nu -när ska jag då göra det? jag har ju mer uppdrag än jag behöver så nu blir det 100%!!
 Så fint! naturen är så annorlunda mot vad jag har vant mig vid. klippor, branta stup, grön hed, ögat och sinnet får allt det behöver av naturen.
 Kaprifolen doftade i den tidiga morgonen.
 Mölle fyr.
 Helt ensam var jag inte...
Hade tänkt avsluta med ett dopp... men jag var för feg. Vågorna slog hårt in mot land.
Nu tänker jag avsluta... mer rapport kommer! tänker ta en runda löpning för att avsluta med en tur i grustaget (simma)

1 kommentar: