torsdag 1 augusti 2013

Uppdatering!

Efter en helt magisk vecka med toppingträning så händer detta!!!????
Veckan inleddes med 2,7 mil cykel på måndagen. 2 mil långsam löpning mot jobbet på tisdagen vilket också innefattade en liten stunds fårjakt. 12 mil cykel i bra tempo under onsdagen + 6 st. 400 meters intervaller löpning på IP.
2,6 km. gruppsim på torsdagen, kändes fantastiskt bra! riktigt bra tryck i kroppen.
För att toppas med veckans tuffaste dag, fredagen 2 mil löpning till jobbet, 2 km sim i havet under lunchen (det var då det hände...) och sedan 3 mil cykel hem...


Nu då...???
Nu har jag fått en halvsides ansiktesförlamning.... snyft.
Jag märkte att något kändes konstigt när jag klev upp ur vattnet under fredagens lunchsim. munnen kändes stel och konstig liksom lite bort domnad. Jag funderade inte så mycket på det utan tänkte att det berodde på att jag simmat ett tag och att det var mycket alger i vattnet och att jag knipigt igen munnen allt jag kunde för att inte dricka för mycket av det smutsiga vattnet.
Men väl framför datorn var det alldeles suddigt på skärmen som om ögonen inte ställde in sig.. super läskigt!
Ville inte tro det men så var det kollade spegeln flera gånger.. jo höger sida är inte med i matchen..
Ringde Sjukvårdsupplysningen på lördagsmorgonen, tyckte att det var onödigt att störa på fredagskvällen då de säkert hade annat att göra. Under samtalet när jag förklarade mina symptom så av bröt de mig och ville skicka en ambulans, blev lite skraj men sa till SOS Alarm att det inte var nödvändigt. Så dålig kände jag mig inte.
Bakade klart frukost muffinsen och åt lite sedan bar det av mot sjukhuset.
Väl där gick det blixt snabbt, in på med EKG in med nål och in på eget isolerat rum. Förstod snart varför. Läkarna misstänkte hjärnhinneinflammation, den smittsamma varianten.
Efter ett helt gäng blodprover och ett läskigt ryggmärgsprov så var slutsatsen att det inte var hjärnhinne inflammation och jag fick lämna sjukan. Men inte var jag särskilt mycket klokare av det..
Resultatet nu är att jag får äta Cortison och järn i proverna kunde de se att mitt blodvärde var alldeles för lågt. 93.
Nu väntar jag igen.. hade hoppats att jag skulle få någon typ av råd och hjälp med hur jag ska tänka och planera inför Ironman. Men inte. Telefon rådgivningen i dag gav bara mer griller i huvudet..
Ingen träning möjligtvis en promenad, GÅ promenad! vad är det när jag borde ligga på sista topping veckan innan nedvarvningen?
I min desperation fick jag ett läkarbesök nu på måndag 14.20 jag både längtar och fasar..
Så där är jag nu,,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar